Audio ja video ovat varsinkin näin koronan aikaan isossa roolissa työpaikkojen kokouksissa, sillä suurin osa kanssakäymisestä tapahtuu etänä. Työpaikoilla on monilla tietenkin kokouksia varten omia huoneita, ja niissä on yleensä jonkinnäköinen videotykki ja kaiuttimet asennettuna äänentoistoa ja videokuvaa varten.
Joskus on myös webbikamera toiseen suuntaan. Tämä kamera kannattaa aina olla, sillä nykypäivänä digitaalisesti käydään enemmän kokouksia kuin koskaan. Erityisesti asiakkaiden kanssa käytävät kokoukset ovat tärkeitä yrityksille, ja asiakkaille tulee varmaan outo olo, jos he näkevät vain pelkän mustan ruudun ja kuitenkin ääni kuuluu.
Kannattaa siis olla kunnossa kaikki vehkeet ja laitteet, kun on kokouksessa erityisesti yrityksen asiakkaiden kanssa.
Miksi asiakassuhteet ovat tärkeitä?
Vastaus tähän pitäisi olla itsestään selvää, mutta kerrottakoon se nyt tässä joka tapauksessa. Asiakassuhteet ovat kaikista tärkeimpiä suhteita yrityksille, koska ilman asiakkaita ei ole myöskään yritystä.
Tämän takia on tärkeää, että asiakkaiden kanssa pidetään yhteyttä, ja asiakkaat pitää saada tuntemaan itsensä tärkeäksi osaksi yrityksen liiketoimintaa. Tämän takia olisi hyvä, että kokoushuoneissa on hyvät audio- ja videojärjestelmät. Kokoukset ovat nimittäin yksi tapa pitää asiakassuhteita yllä, ja erityisesti nyt keväällä 2020 saapuneen koronaviruksen vuoksi kyseiset videotapaamiset ovat melkeinpä ainoa tapa pitää kokouksia asiakkaiden kanssa.
Miten asiakassuhteita voi pitää yllä?
Kuten yllä mainittiin, niin tietysti videokokoukset ovat yksi tapa tehdä näin. Useat yritykset eivät kuitenkaan tyydy pelkästään tähän. Useilla yrityksillä on siis myös käytössä eräänlaiset CRM-järjestelmät. CRM tarkoittaa englanniksi Customer Relationship Management, ja suomen kielellä se tarkoittaa asiakkuudenhallintaa.
CRM-järjestelmät ovat osa yhä useamman yrityksen liiketoimintaa, sillä CRM-järjestelmien avulla asiakassuhteiden ylläpitäminen helpottuu melko paljon.
Esimerkiksi hyvä crm on sellainen, josta todella on hyötyä. CRM-järjestelmän tulisi helpottaa yrityksen asiakkuudenhallintaa huomattavasti keräämällä kaikki tarvittavat tiedot yhteen paikkaan.
Asiakkuudenhallintajärjestelmä auttaa
Asiakkuudenhallintajärjestelmä voi muistuttaa esimerkiksi erilaisista tehtävistä. Voit myös nähdä asiakkaiden kanssa voimassa olevat sopimukset, asiakkaiden kanssa meneillään olevat projektit sekä projektissa mukana olevat henkilöt.
Asiakkuudenhallintajärjestelmässä näkee myös visuaalisesti tärkeät yrityksen luvut jopa reaaliaikaisesti. Järjestelmän avulla voi tarkastella tärkeitä yksityiskohtia.
Järjestelmässä voi myös pitää tietenkin asiakaskontakteja yllä kalenterin ja sähköpostien synkronoinnin avustuksella. Asiakaskeskustelut voi nopeasti tallentaa CRM:ään ja keskusteluihin voi lisätä uusia henkilöitä yhdellä hiiren napautuksella.
Järjestelmä helpottaa myös tiedon lukemista ja ymmärtämistä erilaisilla suodattimilla. Voit tallentaa vaikka omat tärkeät projektisi ja sopimuksesi yhteen paikkaan ja sitä kautta tarkastella niiden tietoja ja lukuja.
Yhteenveto
Yhteenvetona asiakassuhteet ovat tärkeässä asemassa yrityksessä, ja niiden ylläpitäminen on melkeinpä tärkein asia, mistä yritys on vastuussa. Ilman asiakkaita ei nimittäin ole yritystäkään, ja näin ollen kaikki itseään kunnioittavat yritykset varmasti tekevät kaikkensa asiakassuhteiden ylläpitämiseksi.
Kannattaa hommata siis yritykselle toimivat audiolaitteet sekä visuaalisen puolen laitteet kuten webbikamera, joiden avulla kokoukset onnistuvat ilman sen suurempia vaivoja.
Kannattaa myös miettiä CRM eli asiakashallintajärjestelmän hankkimista yritykselle, jos yrityksellä ei sellaista vielä ole, sillä järjestelmä helpottaa huomattavasti asiakassuhteiden hallintaa.